Lucembursko
Do země jsme vstoupili na severu, kde jsme zažili cenový šok. Hned v prvním městěčku Wemperhaardt jsme natankovali naftu, která byla o celých 9,20 Kč na litru levnější (!!) než v Belgii. Nutno podotknout, že stejná cena byla v celém Lucembursku, ať už to byla čerpací stanice ve vesničce či u dálnice.
Celé tři dny, kdy jsme byli v Lucembursku nám počasí nepřálo. Skoro pořád pršelo, teploty se pohybovaly kolem 10 st.C a foukal ostrý vítr. Čas jsme tak strávili ve voze a využili ho převážně k práci a zpracování foto a videomateriálů.
Vzhledem k počasí, jsme měli jen minimum zastávek. První byla ve městě Clerwaux, kde jsme nafotili kostel a místní zámek. Pokračovali jsme směrem na jih do města Diekirch, kde je národní vojenské muzeum a pak přes Echternach až do Lucemburku.
Hlavní město velkovévodství bylo založeno roku 963 a je situováno v centru země, nad meandrovými údolími řeky Alzette a jejího přítoku Pétrusse. Tato hluboká údolí udávají ráz celému městu. V minulosti jej bylo nutno překlenout celkem 110 mosty a viadukty, takže se Lucemburku přezdívá "město mostů a viaduktů". V čase našeho průjezdu bylo ale město neskutečně rozestavěno a rozkopáno. Při jeho průjezdu nás navigace 3x (!!) zavedla na cestu, která neexistovala, neb se na ní aktuálně prováděly stavební práce a most či viadukt nebyl k použití.
Dále jsme pokračovali přes vinařské městečko Remich až do nejjižnějšího koutu Lucemburska do městečka Schengen, kde byla podepsána tzv. Schengenská smlouva - smlouva o postupném rušení kontrol na společných hranicích EU.
V Schengenu jsme najeli na dálnici a přes Německo se vrátili zpět do ČR, kde jsme si udělali krátkou zastávku v Lokti.
14. - 16. 9. 2017 (3 dny)
L: 206 km
3 zajímavosti o Lucembursku
- Žádné jiné velkovévodství na světě neexistuje.
- Do roku 1848 nemělo Lucembursko vlastní vlajku.
- Jakékoli místo v Lucembursku leží maximálně 30 kilometrů od hranic.